Posted on January 26, 2019

Αξίζει να πληρώσω για social media;

Παρότι η επαγγελματική χρήση των κοινωνικών δικτύων μετρά πάνω από μία δεκαετία, είναι πολλοί οι επιχειρηματίες αλλά και τα φυσικά πρόσωπα που διστάζουν να προχωρήσουν σε μία επένδυση στοχευμένης χρήσης του social διαδικτύου.

 

Οι περισσότεροι, ενώ έχουν ήδη δημιουργήσει τις Σελίδες τους στο facebook αλλά και αρκετά προσεγμένες ιστοσελίδες, απομονώνονται μέσα σε ένα μικρό κύκλο γνώριμων επαφών και φτάνουν, το πολύ, μέχρι τις απλές χορηγούμενες διαφημίσεις.

 

Με τον τρόπο αυτό, ακόμα και στις πιο εξαιρετικές περιπτώσεις, δημιουργείται μεν ένας πυρήνας προώθησης, μικρής όμως δυναμικής, που πολύ γρήγορα καταλήγει στο ερώτημα «και τώρα, τι;».

Η αλήθεια λοιπόν είναι πως παρά τις έξυπνες δημοσιεύσεις αλλά και τους συνήθεις διαγωνισμούς, όταν απουσιάζει μία στρατηγική στόχευση τότε όλα καταλήγουν περιστασιακά και φθίνουν προς την αποδυνάμωση.

 

Όλοι αυτοί οι θιασώτες των ευκαιριών, που θέλουν να εκμεταλλευτούν το διαδίκτυο, συχνότερα παγιδεύονται στην αναζήτηση πλήθους Like και στη συγκέντρωση ικανοποιητικού αριθμού Funs, αγνοώντας πως η αποτελεσματική χρήση των δυνατοτήτων των κοινωνικών δικτύων, εκτείνεται πολύ πιο πέρα από την ύπαρξη αυτών των δυνατοτήτων.

 

Ένα άλλο στοιχείο που αδυνατούν να αντιληφθούν και να αποδεχθούν οι φερέλπιδες «χειραγωγοί» του καταναλωτικού κοινού είναι ο παράγοντας του χρόνου με την έννοια της διάρκειας. «Θέλω η σελίδα μου να βγαίνει πρώτη στο Google τώρα!». «Θέλω περισσότερα Like τώρα!». «Κάντε Like και Share για να κερδίσετε ένα κόσμημα τώρα!».

 

Η διάρκεια και η σταθερότητα όμως είναι προϋποθέσεις κάθε διαδικτυακής δόμησης.

 

Ο εντυπωσιασμός που μπορεί πράγματι να προκαλέσει ηχώ ενός προϊόντος αποδυναμώνεται μέσα στην πλημμύρα των υπολοίπων εντυπωσιασμών και οι χρήστες χρειάζονται κάτι πολύ περισσότερο για να γλιστρήσουν από τον ενθουσιασμό του Like στην κίνηση μιας αγοράς.

 

Κι όλα αυτά απαιτούν οργανωμένα σχέδια και συντονισμένους επαγγελματίες που να μπορούν να αναλάβουν ένα ολόκληρο πρότζεκτ με εργαλεία που δεν έχουν στη διάθεσή τους οι χρήστες. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις που θα σας φέρουν εν ριπή οφθαλμού στην κορυφή των πωλήσεων.

 

Πριν λίγες ημέρες ένας διαδικτυακός φίλος με ρωτούσε με ποια κριτήρια θα έπρεπε να επιλέξει ένα social media agency. «Πρέπει να μπορώ να αξιολογήσω αυτά που θα μου προτείνουν» μου είπε κι αυτό ακριβώς είναι το πρώτο σοβαρό βήμα απέναντι σε μία τέτοια επένδυση.

 

Εφημερίδα Μακεδονία 20/1/2019

 

 

“Ερμηνείες. Δεν υπάρχουν γεγονότα πια. Υπάρχουν ερμηνείες.”

 

Οι Ρόλοι Δραπέτες είναι το πρώτο μου μυθιστόρημα.