Posted on October 15, 2017

Συνέντευξη – Άκης Κιουπάκης (Baked Advertising): Από την Κρήτη με μεράκι

AKIS6

Akis Kioupakis

Κατέφτασα έτοιμος για όλα!
Όποτε θέλεις ξεκινάμε 🙂

Eirini
Και φυσικά θα ξεκινήσουμε και μάλιστα με ένα καίριο ερώτημα της εποχής.
Πού πάνε τα ροζ φλαμίνγκο όταν ξεφουσκώνουν;

AKIS3

{fb profile Akis Kioupakis}

Akis Kioupakis
😀
ζουν στην εξωτική τσάντα διακοπών

AKIS1

Eirini
Κάτι σαν κρυμμένη υπερδύναμη ενός σύγχρονου Σπορτ Μπίλι μου κάνει αυτό αλλά για να μη νομίζει ο κόσμος πως είστε σοβαρός, τελικά η γάτα σας είναι αρσενικός αλλά την φωνάζετε με θηλυκό όνομα; [Ποιο νομοσχέδιο; Οι Κιουπακαίοι είναι έτη μπροστά!]

Akis Kioupakis
Άλλο πάλι και τούτο, σε βιαστική εξέταση ο κτηνίατρος μας την έβγαλε θηλυκή αλλά όταν έφτασε η κρίσιμη ώρα… μάθαμε πως ήταν άντρας! Οι θυγατέρες αρνούνται να το δεχθούν.

Eirini
Το έπαθα κι εγώ με την Νίο αυτό. Στο πρώτο στάτους που την σύστησα μάλιστα, αναφέρω πως είναι αρσενικό γατί. – Οι θυγατέρες σου έχουν σχέση με τα ίντερνετς;

Akis Kioupakis
μέχρι στιγμής με το YouTube, αν δεις τα προτεινόμενα βίντεο στην αρχική μου θα καταλάβεις 😉 Τους αναφέρω όμως τι κάνω στη δουλειά μου, όχι απαραίτητα μπροστά σε υπολογιστή.
Καμιά φορά χαζεύουν καμπάνιες ή εφαρμογές

AKIS4

Eirini
Έξυπνο και υποδειγματικό, νομίζω. Τώρα θυμήθηκα πριν χρόνια, όταν ακόμα δεν ήταν τόσο διαδεδομένη η επαγγελματική χρήση των social media, που σε ρωτούσαν “Εσείς σπουδάσατε φέισμπουκ;” λολ Τι απαντούσες;

Akis Kioupakis
Ναι! Σταμάτησε αυτό πριν 1-2 χρόνια. Τότε θεωρούσαν όλοι πως το μέσο θα κάνει τη διαφορά, αρκεί να ξέρεις δηλ facebook κι ας αγνοείς όλα τα υπόλοιπα της διαφήμισης και του marketing.
Στην πραγματικότητα έλεγα ένα αφηρημένο “κι όχι μόνο”
αυτά που σήμερα θεωρούνται δεδομένα τότε έπρεπε να λέμε ιστορίες και να βγάζουμε λαγούς από καπέλα 🙂

Eirini
Σε μία κλίμακα από το 1 έως το 20, σε ποιο βαθμό επίγνωσης βρίσκονται σήμερα όσοι αναζητούν επαγγελματική βοήθεια στα social;

Akis Kioupakis
Θα έλεγα στο 15. Καταλαβαίνουν πως πρέπει να είναι στα μέσα (5 πόντοι), πως πρέπει να έχουν στρατηγική (5 πόντοι) και πως κοστίζει (5 πόντοι). Μένει ακόμη να καταλάβουν πως το digital είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον φυσικό κόσμο. Δεν ζει κάπου μόνο του.

Eirini
Εξαιρετική βαθμολογία το 15 πάντως διότι μέχρι πριν 2-3 χρόνια που μπλεκόμουν με τέτοιες συζητήσεις, πέρα από το δυσνόητο “εγώ δεν είμαι επαγγελματίας του ουέμπ, είμαι μελετητής” είχα να αντιμετωπίσω και το “ένας φίλος μπλα μπλα με 200 € μπλα μπλα site μπλα μπλα facebook page” – και μου ερχόταν λιποθυμία.

Akis Kioupakis
Ακόμη κι αυτό το βλέπω σαν ένα ευγενικό “είμαι εδώ και σου μιλάω γιατί σε πιστεύω αλλά δυστυχώς δεν έχω λεφτά να σε πληρώσω”
Δεν είναι ευγενικό προφανώς αλλά έτσι δεν χαλιέμαι.

Eirini
Καταλαβαίνω τις οικονομικές δυσκολίες, μέσα στην αγορά κινούμαι κι εγώ, αλλά είναι σημαντικό να αναγνωρίζει κανείς τι είναι αυτό ακριβώς που πρέπει να “πληρώσει” στο διαδίκτυο.
Εννοώ να καταλαβαίνει πως δεν γίνεσαι μαγικά ένας σταρ, μια διασημότητα με πωλήσεις που ξεπερνούν κάθε προσδοκία.

Akis Kioupakis
Ναι, αυτό θέλει μεγάλη υπομονή να εξηγείς ξανά και ξανά τα ίδια αλλά προφανώς και να είσαι σε θέση να λες αλήθειες κι ας χάσεις τον πελάτη 😕
Γιατί κάποιος του είπε πως γίνεται, γιατί ο τάδε το κάνει και αυτός νομίζει πως όλα γίνονται από 5 post στο fb

Eirini
Πολύ σωστό και αυτό. Ίσως όμως, για αυτό τελικά οι επιτυχημένες καμπάνιες να στηρίζονται σε σοβαρούς ανθρώπους [διότι δεν υπάρχει σοβαρή επιχείρηση με ασόβαρους ανθρώπους – νόμος].

Akis Kioupakis
Σωστό. Και σε αυτές έχουμε εστιάσει κι εμείς. Στο μακροπρόθεσμο. Συχνά αναφερόμαστε στην υπομονή στους πελάτες, ισχύει και για εμάς.

Eirini
Όταν για παράδειγμα, βλέπω τις φωτογραφίες που ανεβάζεις με τους πελάτες σου – δεν ξέρω πώς το κάνεις, είναι μοναδικά πρωτότυπος ο τρόπος, πιθανότατα είναι απλά ειλικρινής η παρουσίαση και ο λόγος- αυτομάτως ξέρω πως πρόκειται για σοβαρούς ανθρώπους πίσω από μια σοβαρή επιχείρηση που επέλεξαν τον φίλο μου τον Άκη που ξέρω πως θα κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί. Φαντάσου δηλαδή από πού ξεκινάει η αποδοχή της καμπάνιας που αναλαμβάνεις. Από τον πρώτο απλό τρόπο που παρουσιάζεις μία συνεργασία! Ε, ναι αυτό είναι δύσκολο να το καταλάβει ο “ο Γιώργος ο Μανάβης fb profile” (παράδειγμα λέω)

AKIS8

{fb page Baked Advertising}

Akis Kioupakis
Οι φωτογραφίες ξεκίνησαν χωρίς να περιμένουμε κι εμείς πως θα γινόταν must. Απεικονίζουν την προσέγγιση μας στον πελάτη, μια σχέση που χτίζεται με συχνή και προσωπική επαφή. Είναι εύκολο να στείλεις ένα report με email, να πάρεις ένα τηλεφωνικό brief ή να παρουσιάσεις την καμπάνια μέσω skype αλλά επιλέξαμε να μην το κάνουμε. Έχουμε κάνει πολλά χιλιόμετρα και ξεβολευτεί για να το πετύχουμε αυτό.

Eirini
Και τον ίδιο υπέροχο τρόπο χρησιμοποιείτε και για να συστήσετε τους νέους συνεργάτες σας. Αλήθεια σου λέω, τα Like μου είναι ειλικρινή και ενθουσιώδη!

AKIS7

Akis Kioupakis
Το πιστεύω και σε ευχαριστώ

Eirini
Πες μου πότε και πώς ξεκίνησε η Baked Advertising; Και γιατί “Baked”;

akis11

{baked.gr}

Akis Kioupakis
Το 2011-2012 φιλοσοφούσα αν τελικά τα social/digital από μόνο τους είναι η απάντηση στο τέλμα που γνώριζαν τότε οι επιχειρήσεις λόγω του περιορισμού που είχαν σε μέσα προβολής. Ειδικά εδώ στο Ηράκλειο. Τότε συναντηθήκαμε με τον συνέταιρο και συνιδρυτή στην Baked Ανδρέα Κορακά που είχε πολύ μεγάλη εμπειρία σε παραδοσιακές διαφημιστικές στην Αθήνα. Τότε παντρέψαμε το creative του Ανδρέα με τα digital και social media του Άκη. Μια τάση που ήδη είχε αρχίσει και σε διαφημιστικές στην Αθήνα.

Τώρα, γιατί Baked;
Η φιλοσοφία μας είναι να παίρνουμε κάτι που είναι flat, δεν έχει δηλαδή όγκο, γεύση ή χρώμα, και να το φουσκώνουμε όπως κάνει ένα κέικ στον φούρνο. Είχαμε φλερτάρει πιο πριν και με άλλα ονόματα αλλά μόλις είδαμε τόσο το bake.gr και baked.gr ελεύθερα το κλείσαμε!

AKIS9

Eirini
Και νομίζω πως κάνατε πολύ καλά. Δε μπορώ να σας φανταστώ πλέον με άλλο όνομα. 🙂 Πόσο άλλαξαν τα social για τους απλούς χρήστες από το 2010 και μετά;

Akis Kioupakis
Την πρόσφατη ιστορία του web τη χωρίζω στην πριν το 2012 και μετά το 2012 εποχή στον δικό μου ίσως μικρόκοσμο. Πριν το 2012 ήταν πιο ρομαντικά, αυτοί που μιλούσαν ήταν οι έμπειροι και αυτά που διάβαζες είχαν ακόμη αξία. Μετά το 2012 τα πράματα πήραν την κατηφόρα. Το web έγινε πιο mainstream και γέμισε χρήστες που δεν ασπάζονται τη φιλοσοφία του (δεν την έχουν καν ακουστά προφανώς). Σαν διαφημιστική μας κάνει χαρούμενους, σαν χρήστες είναι στενάχωρο να βλέπεις το μέσο που μελέτησες και σπούδασες να ευτελίζεται. Όταν δηλ ακόμη στο twitter οι most followed δεν ήταν χρήστες από το βαθύ twitter αλλά celebrities καταλαβαίνεις το μέγεθος της αλλαγής της τότε εποχής.

Eirini
Βεβαίως και το “βαθύ τουίτερ”, κατασκευασμένο είναι. Καταλαβαίνω όμως τι εννοείς. Θέλω ένα σχόλιο για μια φράση που με ρίχνει κάτω με σπασμούς. “Ασφάλεια στο διαδίκτυο”.

Akis Kioupakis
Μεγάλη κουβέντα. Αν θέλεις το κάνουμε πιο συγκεκριμένο; Για τα παιδιά;

Eirini
Ναι, για παιδιά και γονείς κυρίως. Κι αυτό επειδή, ενώ εγώ στο βιβλίο (και στα ποστ) μου θεωρώ την ψηφιακή συνύπαρξη ως προέκταση και πρόκληση της συμβατικής “παραδοσιακής” ανατροφής, ακόμα και σήμερα (τρελαίνομαι ολίγον τι) άνθρωποι με ευρεία δημόσια παρουσία επιμένουν να εστιάζουν σε κινδύνους.

Akis Kioupakis
Έτσι ακριβώς. Κρατήθηκα σε εκδήλωση να μην εκθέσω αξιωματούχο ακούγοντας τον να λαϊκίζει και να κινδυνολογεί για θέματα που η διαδικτυακή παιδεία θα έλυνε. Κάθε μέρα όμως βλέπω γονείς που δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν τα social media, όχι να πατάνε τα κουμπάκια αλλά να επωφελούνται από τη χρήση τους. Πώς θα μπορέσουν αυτοί να οδηγήσουν τα παιδιά τους σε ορθή χρήση; Έγραφα πριν χρόνια και επιμένω στη θέση αυτή πως το μάθημα υπολογιστών είναι άχρηστο και θα έπρεπε να γίνει μάθημα ορθής χρήσης διαδικτύου. Επειδή και το μεταπτυχιακό μου ήταν σε αυτό το θέμα ανακάλυψα πως η ορθή χρήση του διαδικτύου είναι μέρος πολλών σύγχρονων εκπαιδευτικών standards στο εξωτερικό εδώ και 10 χρόνια.

Eirini
Και κάπου εδώ αντιλαμβάνεσαι πως ακόμα και το μάθημα ορθής χρήσης του διαδικτύου θα το δίδασκαν άνθρωποι που δεν γνωρίζουν από ορθή χρήση του διαδικτύου και λες..άστο να πάει στα κομμάτια.

Μια τελευταία ερώτηση κι αυτό επειδή κάποια παρόμοια έχω θέσει σχεδόν σε όλους.

Δε θέλω να ξέρω αν στην Baked αναλαμβάνετε πολιτικούς αλλά αν ερχόταν σε εσάς ένας που πολιτεύεται και σας ρωτούσε πέντε πράγματα που πρέπει ή δεν πρέπει να γίνουν διαδικτυακά στο όνομα του, τι θα του λέγατε;

Akis Kioupakis
1. Περισσότερο facebook, εκεί βρίσκονται οι ψηφοφόροι. Πολλοί το φοβούνται ακόμη λόγω των σχολίων.
2. Facebook live, ανοικτό διάλογο με τους πολίτες.
3. Στο twitter να ακούει περισσότερο, όλοι το χρησιμοποιούν σαν ντουντούκα.
4. Αν είναι δραστήριος να προβάλλει συνεχώς και με σταθερό ρυθμό τις δράσεις του. Όχι μόνο όταν είναι εκλογές.
5. Αυτό που θα έπρεπε να έχει κάνει χθες: Να προσλάβει φωτογράφο-βιντεογράφο. Έτσι θα ξεχωρίσει ελέγχοντας ο ίδιος τα media του. Η εποχή του βίντεο είναι τώρα!

Eirini
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ που βρήκες τον χρόνο να μου δώσεις αυτή τη συνέντευξη.

Akis Kioupakis
Κι εγώ σε ευχαριστώ Ειρήνη, μου θυμίζεις τόσο έντονα την τότε ρομαντική εποχή ❤
Τότε το 2009 που γνωριστήκαμε

Eirini
Τα φιλιά μου στο μεγάλο σου κορίτσι και τις δυο μικρές σου δίβες. Και στο γατί φυσικά.

Akis Kioupakis
Πολλά φιλιά και από εμάς!

12745744_1123473480995979_3481024183080164878_n