Posted on February 28, 2019

Αυτοδιοικητικές εκλογές στα social

Προεκλογική περίοδος γαρ, και τα πρόσωπα που προσπαθούν να προωθήσουν την παρουσία τους μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, αποκαλύπτονται στοχευμένα μέσα από τις δημοσιεύσεις τους.

 

Όχι πως δεν υπάρχει πλήθος άλλων κατηγοριών με χρήστες που αυτό-προωθούνται αλλά αυτό το διάστημα ειδικά, η πολιτική ανάμεσα στους επώνυμους χρήστες, έχει την τιμητική της.

 

Διότι είναι και το θέμα της ανωνυμίας που ενώ τον υπόλοιπο καιρό χαίρει υψηλής κυκλοφορίας, εν καιρώ εκλογών υποχωρεί σε παρασκηνιακές μόνο εκδουλεύσεις.

 

Στις προεκλογικές περιόδους στο διαδίκτυο, όλοι πιανόμαστε στα χαμένα δίχτυα της βαρύτητας που φέρει η επωνυμία.

 

Οι περισσότεροι υποψήφιοι Δήμαρχοι έχουν ήδη αντιληφθεί την σοβαρότητα της διαδικτυακής έκθεσης καθώς και την δυναμική της επιρροής. Οι συγκεντρώσεις σε πλατείες, ξενοδοχεία και γενικά ο κόπος συγκέντρωσης υποστηρικτών με φυσική παρουσία σε έναν χώρο, αντικαθίσταται ή συμπληρώνεται από το έτοιμο κοινό που διαθέτει κάθε υποψήφιος, συγγενής του, φίλος, ψηφοφόρος ή ακόμα και αντίπαλος.

 

Ένα Like ή ένα σχόλιο σε δημόσια δημοσίευση έχει την δυναμική να εμφανίσει το περιεχόμενο σε όλες τις κοινές επαφές.

 

Η εμπειρία που έχει προκύψει μέσα από την ενασχόληση με τα κοινωνικά δίκτυα ξεπερνά δε, ακόμα και αυτό καθεαυτό το διαδίκτυο.

 

Τα social media μας έχουν εκπαιδεύσει όλους στην χρήση των media, την εκμετάλλευση της εικόνας αλλά και την πρόκληση μιας επιλεκτικής τυφλότητας που άλλοτε οδηγεί τις επαφές μας να εστιάσουν σε λάθος σημεία και άλλοτε τις απογυμνώνει από την ικανότητα να υποψιαστούν τον δόλο.

 

Οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι ανήκουν σε μια άλλη κατηγορία χρηστών. Κάποιοι έχουν αντιληφθεί την σημαντικότητα της σοσιαλμιντιακής σκηνής και άλλοι παραμένουν εγκλωβισμένοι στον σαχλαμαρώδη σαματά, ο οποίος συχνά προκαλεί εύφορη αντίδραση αλλά ουσιαστικά καταδικάζει τον χρήστη στον πάγκο.

 

Σημαντική κατηγορία αποτελούν και οι γυρολόγοι των αυτοδιοικητικών εκλογών, εφόσον πέρα από τις κομματικές πειθαρχίες, οι πολίτες συνήθως ψηφίζουν υπερκομματικά σε αυτές τις εκλογές. Η δυνατότητα λοιπόν αυτών των υποψηφίων να μεταπηδούν από παράταξη σε παράταξη βρίσκεται καταγεγραμμένη μέσα στο online βιογραφικό που χτίστηκε με τις δημοσιεύσεις τους και παραμένει στο θυμικό των χρηστών.

 

Κι ενώ πριν δέκα χρόνια θα μιλούσαμε για την παραπλάνηση του κοινού των ψηφοφόρων, τώρα εντοπίζουμε μία πλάνη στην πλευρά αρκετών υποψηφίων οι οποίοι επιμένουν να αντιμετωπίζουν τους χρήστες ως αφελείς ή άδολους.

 

Εφημερίδα Μακεδονία 24/2/2019